Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op ouders.startpagina.nl

geesten zien

Emma
28 Sep, 2007 09:25

Het vroegere vriendje van mijn zoon blijkt geesten te zien. Hij ziet ze al sinds de kleuterleeftijd. Ze praten niet.

Zijn zus ziet ook geesten. Ze slaapt uit angst altijd met de lamp in haar slaapkamer aan.Ze sluit zich steeds meer af voor haar omgeving. Over haar maak ik me de meeste zorgen. Ook de broer lijkt angstig. Hij weet sinds enige tijd dat andere mensen deze geesten niet zien.

De ouders mijden de hulpverlening. Ze zijn op de alternatieve toer.

Is er iemand die dit herkent? Is dit een stoornis? Het kan geen schizofrenie zijn, lijkt mij. Want dan hoor je stemmen.

Maar wat dan wel?

Wat verder apart is, is dat een van de ouders uit Indonesie komt. Daar geloven veel mensen in geesten, heb ik wel eens gehoord. Kan dat er op een of andere manier iets mee te maken hebben?

Bewerkt 18 Mei, 2013 17:51
Angelique
28 Sep, 2007 10:13

Hoi Emma.

Misschien heb je hier (link) iets aan??

*Link verwijderd*

Emma
28 Sep, 2007 12:05

Ze wonen in een vrij nieuw huis, ook is er niemand in overleden. Dus het doet niet denken aan een spookhuis. Wel gaan er geesten door de (gesloten) deur .

Griezelig onderwerp voor een herstachtige dag, he?

Sandy
28 Sep, 2007 13:04

Emma, de link hieronder is gevaarlijk, en laat een hoop Hocus Pocus zien..glaasje draaien bv.

Kinderen die dat kunnen moet begeleid worden, en niet met ouders gaan glaasje draaien. Info inwinnen bij een erkent spiritueel werker is veiliger.

Niet te veel heisa verder van maken overigens….hij is absoluut niet de enige die dit kan..er zijn er meer, veel meer;-)

San

mieke
28 Sep, 2007 14:13

het grond waar het huis is gebouwt ken vervloekt zijn

zijn er verder rare dingen gebeurt in huizen verder op

Hyperactief A-P
28 Sep, 2007 15:26

Hoi Emma, het is absoluut geen “stoornis”, stoornissen zijn gedragskenmerken die in de DSM gestemd zijn, en bewijzen niets. Geesten zien kan op plekken waar vroeger wat gestaan heeft of waar wat gebeurd is. Geen drama van maken. Groetjes v Hyperactief

Hyperactief A-P
28 Sep, 2007 15:33

Niets griezeligs aan Emma, een nieuw huis zegt niets, wat er op die plek vroeger eventueel gestaan heeft kan opheldering geven. Groetjes v Hyperactief

Swartdam
28 Sep, 2007 16:11

Hoi Emma ,

Ook ik kende zo,n jochie . De ouders zijn daarmee naar een erkende helderziende gegaan en hebben jarenlang dit mannetje begeleid . Nu is hij volwassen en de begeleiders laten zich niet meer horen . Sommige kinderen hebben dat , ook volwassenen trouwens . Dit ventje werd er doodsbang van totdat de helderziende hem liet begrijpen en vooral aanvaarde dat hij iets bijzonders was of had , gr Bernadette

Angelique
28 Sep, 2007 22:10

Ik vind het niet griezelig, hoor.

Net hoe je daar zelf tegenover staat.

Angst kan dingen ook erger doen lijken en er meer van maken dan het is.

Vraag me af waarom de link verwijderd is??

Hyperactief A-P
28 Sep, 2007 22:39

Vraag me af waarom de link verwijderd is?? Aldus: Angelique.

Misschien is de geest uit de fles. Groetjes v Hyperactief:D